Please Give Me BackLink If You Want To Copy http://www.prince91.com/2011/08/tutorial-untuk-blog-letak-facebook.html#ixzz1XugggvMe Under Creative Commons License: Attribution

Tuesday 9 August 2011

perlawanan cara baru dan lama hihihi!!!!!





VS 


hmm agaknye dakwat ni sgt mahal kot, lebih mahal dr cincin berlian 24juta.. sebb kerajaan sgt prihatin dasar jimat cermat.. maka sistem biometrik ( penuh dgn cxap jari bangla n indon ) digunakan sebb sgt sesuai digunakan pru nanti, maklum laa byk negeri nk tawan balik kn.. hahaha
hairan sangat..kenapa perlu takut...kalau tiada sesuatu kepentingan di sana..ayuh laksanakan pilihanraya menggunakan dakwat celup yang ternyata telus dan ekonomik....tak perlu nak berdalih...bertandindingla​h sebagai anak jantan sejati.......
celup jari lagi murah....sekali je setiap 5 tahun...pun nak takut.
Kaki tipu memang suka cari alasan tak mau dakwat celup...... KITA CABAR SPR GUNA DAKWAT KEKAL kalau depa betul betul bukan SURUHAN PENIPU..
server kementerian pelajar nak on line hantar data baru 1 ribu org dah jam teruk ni kan berjuta?
kalau guna balik dakwat tu rugi laa. x masukkk. kena beli yg lain....br masukkkk
sblm pru yg lepas, kan SPR dah beli dakwat utk celup jari...then saat2 akhir dibatlkan..so mane gi dakwat tuh? sure ade kan..difahmkan dakwat itu diimport dr india... so dah x yah pusing modal utk beli dakwat.
Memang PM ni beri statement bodoh..kan ceop jari tu paling ekonomi berbanding biometrik...apalahsusah sangat PM nak paham ni...apa ditakutkan sgngat dengan undi pakai celop jari? Jgnlah membazir PM..duit tu dtg dari kami rakyat?



  • Penggunaan biometrik bukan boleh menyelesaikan masalah pengundian dua kali, ia hanya hendak mengesahkan kad itu palsu atau tidak. Ini bukan isu dan tuntutan Bersih.
  • Apakah data di Jabatan Pendaftaran Negara dan SPR telah dibersihkan. Berapa ribu orang yang sudah mati masih ada di dalam daftar pemilih. Apabila ditanya kepada SPR, mereka menjawab kerana waris tidak beri surat mati menyebabkan nama di dalam daftar masih ada. Jika zaman kecanggihan IT, SPR gagal untuk on line dengan Jabatan Pendaftaran Negara apa yang hendak diharapkan senarai pemilih yang bersih.
  • Apa jaminan sistem biometrik yang boleh di on line serentak dengan Jabatan Pendaftaran Negara pada hari pilihanraya. Adakah kemampuan, pengkalan data dapat berfungsi dengan baik. Cuba bayangkan sekarang guru-guru Kementerian Pelajaran Malaysia yang sibuk untuk isi markah secara on linemengalami masalah kerana kelembapan serve Kementerian Pelajaran. Bilangan guru lebih 500 ribu sahaja. Cuba bayangkan bagaimana fungsi biometrik untuk hendak menampung keperluan pada hari pilihanraya yang hampir 10 juta pengundi.
  • Ada setengah jari tidak boleh dikesan melalui alat tersebut. Apakah ini bukan satu penginayaan kepada rakyat yang berhak untuk mengundi. Mereka akan dinafikan hak mereka kerana alat tersebut tidak boleh diakses di jari mereka.
  • Apakah mampu biometrik digunakan di kawasan pendalaman terutama Sabah dan Sarawak yang masih tidak ada kelengkapan eletrik.


ANAK MALAYSIA
LAWAN KEMBALI

Comments
0 Comments
Please Give Me BackLink If You Want To Copy http://www.prince91.com/2011/08/tutorial-untuk-blog-letak-facebook.html#ixzz1XugUHoZT Under Creative Commons License: Attribution

0 comments:

Post a Comment